
ΑΣΕΛΓΟΥΝ ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ ΣΤΑ "ΠΤΩΜΑΤΑ" ΤΩΝ ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ ΜΑΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Γράφει: Ο ΔΙΟΓΕΝΗΣ
Δεν είναι κρυφό. Το έχουν ομολογήσει οι περισσότεροι Έλληνες και ξένοι, μεταμοντέρνοι, σκηνοθέτες, της τελευταίας εσοδείας, που έχουν αλώσει, εδώ και μερικά χρόνια, τα Φεστιβάλ, την Επίδαυρο, το Ηρώδειο και το Εθνικό μας Θέατρο. Μια Ελληνίδα σκηνοθέτης, μάλιστα, το δήλωσε ξεκάθαρα σε συνέντευξη τύπου (Μάρτιος 2001) ότι έχουν το απόλυτο δικαίωμα ακόμη και να ΑΣΕΛΓΟΥΝ πάνω στα "πτώματα" των κλασσικών μας κειμένων. Και ένας Έλληνας σκηνοθέτης, και νυν διευθυντής του Εθνικού, στην ίδια συνέντευξη, απάντησε «Μαγκιά μου», όταν τον ρώτησαν γιατί αλλάζει τα φώτα των αρχαίων συγγραφέων. Τέλος, ανάμεσα στους πολλούς ξένους, ασελγούντες, σκηνοθέτες, ο κ.Λάνχοφ, το 1988, ήταν ο πιο ωμός:
«Ο Παρθενώνας νομίζω ότι είναι ο ιδανικός χώρος για ένα τεράστιο εργοστάσιο που θα κατασκευάζει τα ωραιότερα λουκάνικα..»

Χωρίς να διαμαρτυρηθεί ούτε ένας από όλους αυτούς τους φανατικούς αρχαιολάτρες που πρόσφατα ξεσηκώθηκαν, για την περιβόητη λογοκρισία «έργου» του Κώστα Γαβρά, φανατικού, για όποιον δεν το ξέρει, υποστηρικτή της Σαηεντολογίας..Με τους «Πέρσες» που ένας Βούλγαρος σκηνοθέτης, προχθές, στην Επίδαυρο, τις έκανε «Περσίδες», όλος ο κόσμος, όπως γράφουν, σχεδόν, όλα τα ΜΜΕ, αηδίασε για άλλη μια ασέλγεια στα κλασσικά μας κείμενα. Όπως ακριβώς φώναξε «γιούχα», πολλές φορές, τα τελευταία χρόνια, βλέποντας τέτοιες ευτελείς παραστάσεις, από τότε που όλα τα Πολιτιστικά πράγματα του τόπου μας, τα πήραν στα χέρια τους οι εκπρόσωποι της νέας τάξης του παγκόσμιου καταναλωτικού αμοραλισμού.
Οι δημόσιες σχέσεις τους, βέβαια, χειροκρότησαν και πάλι.

πριν προλάβει να εξαφανίσει ό,τι ιερό και όσιο έχει απομείνει σ' αυτό το δύστυχο κόσμο μας..Χωρίς απαγορεύσεις και λογοκρισίες, βέβαια. Αρκεί μια υπόμνηση, ότι μπορούν όλα τα είδη Ελλήνων και ξένων σκηνοθετών να υπηρετούν τους στόχους τους και να πειραματίζονται ΒΑΣΙΖΟΜΕΝΟΙ στα αρχαία κείμενα, στον ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ χώρο και με το ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ στη θέση του συγγραφέα.. Όπως γινόταν στα περισσότερα ΣΟΒΑΡΑ φεστιβάλ και από ΣΟΒΑΡΟΥΣ σκηνοθέτες ( Ζαν Βιλάρ, Ζαν-Λουί Μπαρό κ.α..), σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ εποχή κι αν τα μετέφεραν, προβάλλοντας, πάντα, τα μεγάλα ΜΗΝΥΜΑΤΑ των έργων και όχι τα ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ψυχεδελικά, απωθημένα τους..
Όπως έκαναν, αιώνες τώρα, όλοι οι μεγάλοι δημιουργοί

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου